Börjar få lite bloggsug

Länge sen jag bloggade nu, det har varit lite snurrigt för mig, mycket som hänt och så!

Kan ju börja med att berätta att jag och Suppan ha flyttat till ett nytt stall, planerat oplanerat eller vad man ska säga, haha! Skulle ha flyttat i slutet av Maj, men ja det blev en flytt förra söndagen. Varför det blev en så plötslig flytt kommer inte att tas upp här!

Varför jag letade nytt stall är många anledningar, har velat flytta många gånger men blivit kvar då jag har kompisar där, speciellt Alvida, och Suppan hade Rabat, granne med Mats och Bella höll träningar på gården.
Men nu bestämde jag mig helt, dels för att dom skulle höja hyran med 300 kr i månaden, och det ingår ju liksom inget…
Så kan berätta att stället jag är på nu har också ett ridhus, lite mindre men ändå helt fungerbart. Det ingår både in -och utsläpp och fodring 4 ggr per dag! Så jag kan åka till stallet precis när jag vill 😀 Och det ”bästa” trots att det ingår mer så står Suppan billigare här 😉 (Tänka positivt när man saknar vännerna i gamla stallet)

Alla i detta stallet har bara varit snälla och trevliga, och Suppan har varit helt lugn med allt redan från början 🙂 Det är ju ett mindre stall med bra rutiner, och känns nu att det är nog bättre för Suppan här. Hon hade nämligen börjat sura en hel del mot andra hästar (hon som vanligtvis älskar dom allra flesta hästar), sparkat i boxen, men bakbenen alltså, och andra saker som hon inte gjort tidigare… Men nu, INGENTING! Det är så skönt, det gör allt lite lättare för mig.

Men nu ska jag nog sluta pladdra för inlägget börjar bli lite långt 😉
Men nu så ska bloggen igång igen, en nystart även här 🙂

1947376_426690307476550_374447193_n
Dom bästa ❤

Lämna en kommentar